Bento #53: Christmas Stocking and Christmas Wreath Bento


As I thought, my daughter and my husband are now also sick after me. Since both can't eat and sleep a lot I've prepared for me a bento for dinner. This month I don't have much time to prepare much bento, so I've decided again for a quick Christmas motif bento.

Complete content:
A onigiri with a Christmas stocking made from pickled red pepper and goat cheese. And another Onigiri with a Christmas wreath made from broccoli with adornments of pepper, cheese and cucumber. The compartment upper left contains beans wrapped in bacon, a slice of tangerine and a lychee. The compartment at the bottom right contains fried zucchini and carrot strips, scrambled eggs and a tomato.
_______________________________________________________________________________________

Wie ich mir schon gedacht habe, sind nach mir nun auch meine Tochter und meine Mann krank geworden. Da beide nichts Essen können und viel schlafen habe ich mir für den Abend noch ein Bento vorbereitet. Diesen Monat bin ich ja auch nicht viel zum Bento machen gekommen, also habe ich mich mich nochmal für ein schnelles weihnachtliches Motiv entschieden.

Kompletter Inhat:
Ein Onigiri mit einem Weihnachtsstiefel aus eingelegter roter Paprika und Schafkäse. Und einen weiteren Onigiri mit einem Weihnachtskranz aus Brokkoli mit Verzierungen aus Paprika, Käse und Gurke. Das obere linke Fach enthält Bohnen im Speckmantel, ein Stück Mandarine und eine Litschi. Das Fach unten rechts enthält gebratene Zucchini und Karottenstreifen, Rührei und eine Tomate.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hits

free counters

Bohnenhase Fans Worldwide

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP