Bento #49: Chestnut Bento


On the weekend my daughter and I collected chestnuts, acorns, beechnuts and colorful foliage to decorate our home some autumnal. In addition, we also wanted to tinker small animals from the chestnuts. This awakes memories from my childhood.
That brought me to the idea to bring a chestnut mom and her child into my bento. Behind it are two funny acorns, which I made from sausage and olive.

Complete content:
  • two chestnut from rice, sesame, nori and cheese 
  • two acorns from sausage, olive and nori 
  • cooked pumpkin 
  • tomato 
  • beans 
  • tamagoyaki 
  • cranberry skewer 
  • salat for decoration
_________________________________________________________________________________________

Am Wochenende haben meine Tochter und ich Kastanien, Eicheln, Bucheckern und buntes Laub für die Herbstdekoration zu Hause gesammelt. Außerdem wollten wir auch kleine Tiere aus den Kastanien basteln. Das weckt totale Kindheitserinnerungen in mir. Jedenfalls hat mich das auch darauf gebracht eine Kastanienmama und ihr Kind in mein Bento zu bringen.  Dahinter verstecken sich noch zwei lustige Eicheln, die ich aus Wiener und Olive gemacht habe.

Kompletter Inhalt:
  • zwei Kastanien aus Reis, Sesam, Nori und Käse
  • zwei Eicheln aus Wiener, Olive und Nori
  • gekochter Kürbis
  • Tomate
  • Bohnen
  • Tamagoyaki
  • ein Cranberry-Spieß
  • Salat als Deko

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hits

free counters

Bohnenhase Fans Worldwide

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP