Bento #41: New Year Horses Bento


Hello my dear ones. At first I wish you all a happy new year. I hope you started well into the new year, like me ;) This year I have spent the New Year's Eve with my family, our Italian friends and their friends and family. All in all, we were 22 persons. It was the best and funniest Sylvester I've ever experienced and the kids have kept up longer as we thought. The food supply was richly provided. Everyone has brought something and we have then make an large buffet. There were several salads, a meatloaf, sausage baked in puff pastry, a sausage- and cheese platter, bread and other different Italian specialties. It was really tasty. I adapted myself and have brought a pasta salad and a tiramisu with berries ;)

Nevertheless, I've prepared on 31 Dezember two New Year Bento for us. Because it was previously clear to me, that I didn't stand on 1 January longer in the kitchen. So here is the first bento. The second I will post in the next days. 2014 is according to Chinese / Japanese calendar, the "year of the horse", so I wanted to reflect this in my Bento. You see here two funny horses, which I made from cooked white and soy sauce flavored rice. The decorative elements I have punched or cut with a scissors out from nori.

Complete content:
  • rice
  • datemaki
  • seaweed salad
  • cucumber
  • radishes
  • carrot
  • tomato
  • parsley
  • dragon fruit
  • edamame
  • corn
  • nori for the decorative elements
______________________________________________________________________________________

Hallo ihr Lieben. Erst mal möchte ich euch ein Frohes neues Jahr wünschen. Hoffe ihr seid genauso gut reingerutscht wie ich ;) Dieses Jahr haben ich den Silvesterabend mit meiner Familie bei unseren italienischen Freunden und deren Freunden und Verwandten verbracht. Insgesamt waren wir 22 Leute. Es war das beste und lustigste Sylvester was ich bis jetzt erlebt habe und die Kinder haben auch länger durchgehalten wie gedacht. Zu Essen war auch reichlich gesorgt. Jeder hat etwas mitgebracht und daraus ein Buffet gezaubert. Es gab verschiedene Salate, ein Hackbraten, Wurst- und Käseplatte, Baguette und noch andere italienische Spezialitäten. Es war echt sehr lecker. Ich habe mich angepasst und einen Nudelsalat und eine Tiramisu mit Beeren mitgebracht ;)

Trotzdem habe ich am 31. noch schnell zwei Neujahrs-Bento für uns vorbereitet. Denn mir war vorher schon klar das ich am 1. Januar nach der langen Nacht nicht in der Küche stehen möchte. Also ist hier das erste Bento. Das zweite werde ich die Tage dann noch posten. Da 2014 laut chinesischem / japanischen Kalender das "Jahr des Pferdes" ist, wollte ich dieses auch im Bento widerspiegeln. Zu sehen sind hier zwei lustige Pferde die ich aus weißen Reis und mit Sojasauce gekochten Reis gemacht habe. Die Dokelemente habe ich ausgestanzt und mit der Schere ausgeschnitten.

Kompletter Inhalt:
  • Reis
  • Datemaki
  • Algensalat
  • Gurke
  • Radieschen
  • Karotte
  • Tomate
  • Petersilie
  • Drachenfrucht
  • Edamame
  • Mais
  • Nori für die Dekoelemente

Shirley Wong  – (January 3, 2014 at 1:42 AM)  

Very very cute horses! Love this!! Happy New Year!

Mokiko (Bohnenhase)  – (January 3, 2014 at 4:45 PM)  

Thank you Shirley. I wish you also a Happy New Year!

Cooking Gallery  – (January 4, 2014 at 8:28 AM)  

Wie süß...!!!! Ich mag die bunte Farbe and die Pferdchen sind einfach niedlich :). Frohes neues Jahr 2014 :)!

Mokiko (Bohnenhase)  – (January 5, 2014 at 10:56 PM)  

@Cooking Gallery: Vielen lieben Dank für dein Kommentar. Wünsche dir natürlich auch einen guten Start ins neue Jahr und ein wundervolles Jahr 2014 :)

Mingyan Lu  – (May 19, 2014 at 3:43 AM)  

The Horse Bento Box Lunch is so cool. Featured you on Creative Bento Box Lunch Ideas For Kids

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hits

free counters

Bohnenhase Fans Worldwide

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP