Bento #31: Flowery Bento


Today was such a beautiful day. Sunny and no clouds in the sky. Although a bit hot at 34 degrees in the shade, but we do not want to complain about it ;) Fortunately I have the opportunity to spend my lunch time with my colleagues outside. Preferentially in the adjacent forest or in the designated employee area outside.

Above you see my today's Bento, which has become very floral. I must admit that this bento has cost me the least effort in last time. Just about 10 minutes. But it is also clear, that character bento, which I otherwise like to prepare, are also more time-consuming.

Complete content:
  • rice with black sesame seeds and flowers from sausage and cheese
  • tamagoyaki
  • meatballs on skewers
  • two sausages carved as flowers
  • a rose rolled from sausage and cheese
  • a few edamame
  • two carrots flowers
  • two tomatoes
  • broccoli
  • and lettuce
______________________________________________________________________________________

Heut war so ein schöner Tag. Sonnig und keine Wolke am Himmel. Zwar etwas heiß mit 34 Grad im Schatten, aber wir wollen uns ja nicht darüber beschweren ;) Zum Glück habe ich die Möglichkeit meine Mittagspause mit meinen Kollegen draußen zu verbringen. Am liebsten im angrenzenden Wald oder im dafür vorgesehenen Mitarbeiterbereich.

Oben seht ihr mein heutiges Bento das diesmal sehr floral ausgefallen ist. Ich muss sogar zugeben das mich dieses Bento in letzter Zeit am wenigsten Zeit gekostet hat. Gerade mal 10 Minuten. Aber ist ja auch klar, das Charakter Bento, die ich sonst so gerne mache, auch zeitaufwendiger sind.

Kompletter Inhalt:
  • Reis mit schwarzem Sesam und Blumen aus Wurst und Käse
  • Tamagoyaki
  • Fleischbällchen am Spieß
  • zwei Wiener als Blumen geschnitzt
  • eine Rose gerollt aus Wurst und Käse
  • ein paar Edamame 
  • zwei Karotten-Blumen
  • zwei Tomaten
  • Brokkoli
  • und Salat

Mokiko  – (June 20, 2013 at 9:32 PM)  

Thank you, Kathy and Candy Girl :)

Jacqueline Bier  – (June 21, 2013 at 9:49 AM)  

Das sieht sehr hübsch aus ;) Besonders gut gefällt mir die Schinken-Käse Blume und die Anordnung der Dinge.

Mokiko  – (June 21, 2013 at 10:34 AM)  

Hallo Jacqueline,
das freut mich sehr das dir mein Bento so gut gefällt :)
In der nächsten Zeit wird es wieder etwas mehr Bento zu sehen geben, da ich zeitlich nicht mehr ganz so extrem eingespannt bin wie in der letzten Zeit.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hits

free counters

Bohnenhase Fans Worldwide

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP