Bento #7: Mini Sandwiches, Kiwi, Grapes and Carrots


Today I made a bento for my daughter for kindergarten. She said she would like to have once again little sandwiches with pattern. Her wish is my command ;) Of course there were still healthy fruits and vegetables in the bento.

Contents:
Whole grain sandwich, kiwi, grapes, carrots, cherry tomato and sausage.
______________________________________________________________________________________

Heute gab es mal wieder ein Bento für meine Tochter mit in den Kindergarten. Sie meinte sie hätte mal wieder gerne die kleinen Sandwichs mit Muster. Ihr Wunsch ist mir Befehl ;) Natürlich gab es auch noch gesundes Obst und Gemüse mit in das Bento.

Inhalt:
Vollkorntoast, Kiwi, Trauben, Karotten, Cocktailtomate und Würstchen.

The bread I cut out with such cutters, then I have press in each bread a animal face like a stamp. 
The bread crumbs you can later (if you don't eat themselves) roast with a bit oil, herbs, garlic or other ingredients in a pan to croutons. So remains no rest residual, which you must throw away.
__________________________________________

Das Brot habe ich mit solchen Cuttern ausgestochen, anschließend habe ich noch das Tiergesicht wie eine Art Stempel auf das Brot gedrückt. 
Die Brotreste die beim Ausstechen entstehen kann man anschließen wenn man es nicht gleich selber isst mit etwas Öl, Kräutern, Knoblauch oder anderem zu Croutons in der Pfanne rösten. So bleibt kein Rest den man wegschmeißen muss.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hits

free counters

Bohnenhase Fans Worldwide

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP