Chinese garden Frankfurt


And finally, the full view of the lake and to all water buildings. Left you can see the water pavilion, on the right the mirror pavilion with bridge back to the shore.
I was finally last winter in the Chinese garden, and I was a bit of disappointed. It is a pity that the garden is not well maintained and the pans grow wild. Especially in the spring I had everything presented a little more friendly and with more flowering plant. Unfortunately, this was not the case.
Even so, this garden is a good place in the big city to shut down.
_____________________________________________________________________________________

Und zum Schluss noch der komplette Blick über den See auf alle Wassergebäude. Links seht ihr den Wasserpavillon, rechts den Spiegelpavillon mit Brücke zurück zum Ufer.
Da ich im Winter zuletzt in dem chinesischen Garten war, war ich nun etwas enttäuscht. Es ist schade das der Garten nicht so gepflegt wird und alles wild wächst. Ich hatte gerade im Frühling mir alles etwas freundlicher und mit mehr blühenden Pflanzen vorgestellt. Leider war das nicht der Fall.
Aber trotzdem ist dieser Garten ein guter Platz um in der Großstadt mal abzuschalten.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hits

free counters

Bohnenhase Fans Worldwide

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP